Starostwo Powiatowe w Rybniku

Uchwały Rady Powiatu

Rada Powiatu podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał.

Procedura podejmowania uchwały:

  1. Z inicjatywą uchwałodawczą może wystąpić (Projekt uchwały przedkładany jest Przewodniczącemu Rady Powiatu) :
    • każdy z radnych,
    • klub radnych,
    • komisja Rady Powiatu,
    • Zarząd Powiatu.
  2. Przewodniczący Rady Powiatu kieruje zgłoszony projekt uchwały w celu przedyskutowania, omówienia i zaopiniowania do:
    • właściwych merytorycznie komisji powiatu ( może uznać, iż z projektem powinny zapoznać się wszystkie komisje),
    • Zarządu powiatu (chyba, że chodzi tu o projekt przez Zarząd zgłoszony)
  3. Przewodniczący Rady Powiatu w oparciu o zgłoszone uwagi podejmuje decyzję o umieszczeniu projektu uchwały w porządku najbliższej sesji Rady Powiatu, albo odmawia ujęcia projektu w porządku sesji uzasadniając swą decyzję.
  4. W trakcie sesji Rady Powiatu, każdy z podmiotów wskazanych w pkt 1, którym przysługuje inicjatywa uchwałodawcza ma prawo wprowadzić poprawki do przedstawionego projektu uchwały. Głosowanie nad każdą z poprawek przeprowadza się osobno, zaczynając od najdalej idących. Decyzja o przyjęciu lub odrzuceniu poprawek podejmowana jest zwykłą większością głosów.
  5. Po przegłosowaniu wszystkich zgłoszonych poprawek Rady Powiatu decyduje o przyjęciu bądź odrzuceniu uchwały w postaci ustalonej w głosowaniu nad poprawkami. Rozstrzygnięcie zapada większością głosów wskazaną w przepisach ustawowych. Domniemywa się, iż jest to zwykła większość głosów.
  6. Podjętą uchwałę:
    • zaopatruje się w kolejny, wynikający z rejestru uchwał Rady Powiatu, numer
    • podpisuje Przewodniczący Rady Powiatu
    • przesyła się Wojewodzie Śląskiemu
    • w przypadku uchwał w sprawach finansowo - budżetowych przesyła się Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Katowicach.

Menu przedmiotowe

Przydatne linki

Informacja dla osób niesłyszących i niedosłyszących.

gluchoniemi