Starostwo Powiatowe w Rybniku
POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW
- Stanowisko:
- PRZ
-
3 Maja 31, pok. 318
-
Rybnik
-
śląskie
-
44-200
-
Polska
- +48 32 422 83 00 (wew. +48 32 416 13 35)
- +48 32 422 86 58
-
Do realizacji tych zadań powołany został organ - powiatowy rzecznik konsumentów, do którego zadań należy :
1. Powiatowy Rzecznik Konsumenta realizuje zdania powiatu w zakresie ochrony praw konsumentów.
2. Do podstawowych zadań rzecznika konsumentów należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego
w zakresie ochrony interesów konsumentów,3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za zgodą konsumentów do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
5) pełnienie funkcji oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
6) przedstawianie sądowi w formie oświadczeń poglądów w sprawach dotyczących praw konsumentów objętych postępowaniem cywilnym,
7) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu ochrony konkurencji
i konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,8) przedkładanie delegaturze Urzędu ochrony konkurencji i konsumentów wniosków
i sygnalizacji dotyczących problemów z zakresu ochrony konsumentów,9) przedkładanie Staroście i miejscowej delegaturze Urzędu ochrony konkurencji i konsumentów rocznego sprawozdania z działalności za rok poprzedni,
10) opracowanie i wdrażanie formuły edukacji konsumenckiej.